Vennernes juleafslutning hos TAKT

4. dec. 1919

I stedet for at flette julehjerter selv, bød Vennernes juleafslutning i år på et skønt kreativt arrangement hos nyopstartede TAKT, der er noget mere fingernemme end os og hvor vi kunne lære at samle en stol.

I den smukke gamle Københavnergård i Store Kongensgade 110, var der julestemning helt op over tagryggene, da vi blev budt velkommen af direktør Henrik Taudorf Lorensen og marketingchef Jens Jermiin. Vi startede med en drink, hørte om tankerne bag virksomheden, og så kunne vi ikke komme hurtigt nok ind og røre ved og sidde på de møbler, som allerede er i produktion.

TAKT blev etableret i foråret 2019 og udvikler designmøbler i høj kvalitet og til en overkommelig pris. De har opnået 100% økocertificering, fordi der er tænkt på miljø og bæredygtighed i detaljen.

TAKT refererer til både takt og tone, fortolket som dét at opføre sig ordentligt over for hinanden og over for naturen, og til taktilitet i materialerne. De to ting smelter perfekt sammen, når man hører konceptet.

Møblerne sælges direkte til forbrugerne og sendes usamlede og fladpakkede. Det sparer CO2, så de FSC-certificerede træstole har et minimum af negativt aftryk på klimaet, da der kan pakkes op til 7 gange så mange stole på den samme plads.

Møbelarkitekt Thomas Bentzen der er én af designerne bag, fortalte om sine tre møbler: Soft Bench, Lounge Chair og Soft Stool. Det var så inspirerende at høre om, at der da var nogle af deltagerne, der lagde en ordre der kunne nå at komme under juletræet i år. Om ikke andet så til dem selv.

Efter besøget hos TAKT slentrede vi over til Designmuseet hvor julemiddagen fra Klint Café ventede i festsalen.

Designmuseet der altid er smukt, stod endnu mere stemningsfuld denne aften, hvor vi blev ledt op af de brede trapper til festsalen, ledsaget af saxofonmusik.

Snakken gik livligt rundt om i salen og igen i år indfandt julestemningen sig inden vi ønskede hinanden god jul og tak for i år.