Venneforeningens Generalforsamling 2021

10. juni 2021

Venneforeningens generalforsamling blev i år afholdt i Designmuseets Værksted beliggende i den smukke gård nord for museet, hvor vi indledte aftenen med et glas vin i dejligt sommervejr

Under generalforsamlingen kom vi hurtigt gennem de formelle punkter. Vi valgte arkitekt maa og designer Hanne Dalsgaard og europæisk etnolog mag.art. Lone Rahbek Christensen til bestyrelsen, Kamma/Karen Munk og Poul Christiansen til Designmuseets repræsentantskab og Sonja Martensen-Larsen som ny revisor sammen med Vagn Ohlsen.

Herefter takkede vi hjertevarmt vores afgående formand Johan Adam Linneballe for hans 10 års engagerede og entusiastiske formandskab for Vennerne. Både Nina Linde, Jeppe Skadhauge og Anne-Louise Sommer holdt formfuldendte, kærlige og morsomme taler. Nina overrakte Johan Vennernes afskedsgave, som var en lille, foldet skulptur skabt af designer, arkitekt maa Poul Christiansen, mens Anne-Louise på vegne af museet forærede ham en ”goodie bag”.

Som sidste punkt orienterede Anne-Louise Sommer om Designmuseets transformation frem mod genåbning i 2022. Efter generalforsamlingen nød medlemmerne en let og delikat middag i hinandens selskab.